دسته‌بندی نشده

انواع چای شمال

نام انواع چای سنتی اصل شمال (سیاه) و چایی سبز ایرانی

شاید یکی از مبهم ترین مواردی که برای علاقه مندان با چای طبیعی سنتی (سیاه) اصل ایران و چایی سبز ایرانی خالص وجود دارد عدم آشنایی کافی در زمینه انواع اسامی و شکل و کیفیت چای شمال می باشد. چای سنتی و سبز شمال در چهار دسته کلی تقسیم بندی می شود و شکل چای معرف نام چای و نام هر چایی نیز نشان دهنده عطر و طعم آن می باشد. در اینجا با قراردادن جوانبرگ چای به طور تصویری اسامی مختلف چای شمال را توضیح خواهیم داد.

بی اطلاعی نسبت به نام و ظاهر و شکل چای ایرانی باعث گردیده است که سودجویان فراوانی با نام های مختلف، چای نامرغوب و غیرقابل استفاده را پس از افزودن اسانس و رنگ در بسته های بسیار شکیل، با عنوان چای اصل ایرانی در بین مردم عرضه کنند و نتیجه این شده که اعتماد هموطنان عزیزمان به چای طبیعی سنتی و سالم باغات شمال ایران از بین برود و ذایقه مردم به سمت چایی های ناخالص و با افزودنی و انواع طعم دهنده ها کشیده شود که پس از مصرف نیز اختلالاتی در سیستم گوارشی و معده پدید می آورد و حتی بسیاری از هموطنان عزیزمان به خاطر همین مسایل از خوردن چایی پرهیز می کنند و یا خیلی کم مصرف می کنند و از این نوشیدنی آرامبخش و فرحبخش و سالم دوری می گزینند.

چای سرگل اصل:
چای سرگل اصل پیچیده شکل است و دارای طعمی تلخ‌تر و گس‌تر نسبت به انواع چایی های دیگر ایرانی است. چای سرگل از درجه بالایی از کیفیت و عطر و طعم رادارا می باشد و در خوشرنگی و خوش طعمی بسیار خوش آوازه است. این نوع چای فقط در فصل بهار تولید می شود.

چای ممتاز اصل:
چای ممتاز اصل در میزان تلخی و گس بودن، درجه متعادل تری نسبت به چای سرگل دارد. میزان تولید این چای طبیعی در ایران رتبه نخست را دارا می باشد. این چای پر مصرف ترین چای ایرانی در بین هموطنان عزیز می باشد.

چای قلم اصل:
چایی قلم اصل، درشت تر از سایر انواع چایی هاست و شکل ظاهری شبیه قلم دارد و به همین علت نام این نوع چایی را چای قلم می گویند. این چایی با چوب چایی که از ساقه چای در خود دارد یکی از خوش رنگ ترین چایی ایرانی است.

چای شکسته اصل:
چایی شکسته اصل، مخلوطی از انواع چای ایرانی است. در واقع این چای ظاهری فلت مانند و صاف و از انواع چایی های دیگر نیز سایز کوچک تری دارد و به خاطر همین بی شکلی به چای شکسته شهرت یافته است. چای شکسه مرغوب نیز از رنگ و طعمی عالی برخوردار است.

* چای بهاره اصل نیز از دیگر نام های چای ایرانی می باشد که معمولا در نامگذاری اسم چایی شنیده و دیده می شود. این نام به چایی های تولیدی فصل بهار اطلاق می شود. همانطور که می‌دانید محصول چای شمال در سه فصل بهار و تابستان و پاییز تولید می شود و به محصولاتی که در فصل بهار تولید می شود چای بهاره می گویند. رنگ چای بهاره بیشتر، طعم آن تلخ‌تر و مزه آن نیز گس‌تر است.

مشاهده لیست نمایندگان چای اصیل شمال ایران در سراسر کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =