دسته‌بندی نشده

طعم دهنده های طبیعی

همانگونه که هموطنان عزیز استحضار دارند دم نوش های فراوانی بصورت طبیعی در کشور پهناور ایران وجود دارد که دارای خواص بسیار سودمند می باشند که از جمله خواص ضد سرطانی، ضد تب، تصفیه خون، کاهش فشار خون، آرامش اعصاب، ضد نفخ و صدها خاصیت مفید دیگر را می توان نام برد. آنچه که در خانواده های ایرانی هم اکنون در خصوص نوشیدنی های مفید و سودمند رایج می باشد نوشیدن چای سیاه بطور گسترده به عنوان نوشیدنی تراز اول خانواده های ایرانی به حساب می آید و پراکندگی مصرف کنندگان نوشیدنی حاصل از چای سیاه، شامل تمامی گروه های سنی جامعه می گردد.

این امتیاز گستردگی در نوشیدنی چای سیاه در میان هموطنان عزیز  منحصربفرد بوده و تا جاییکه نمی توان در مورد هیچ یک از دم نوش های دیگر،  چنین جمعیت مصرف کننده ای ( چای سیاه) را تصورنمود. از طرف دیگر با توجه به نوع عطر و طعم دهی دم نوش ها ( غیر از چای سیاه ) به ویژه در هنگامیکه خالص و به تنهایی دم کشیده شود و همچنین سختی هایی که در دم آوردن صحیح آن ممکن است مطرح باشد، لذا به آسانی می توان از فرصت های نوشیدن چای ایرانی و ارگانیک شمالی استفاده نمود که در مقادیر یک دهم و یا یک بیستم از انواع دیگر چای های تولید شده از سایرگیاهان دارویی را به همراه چای بدون اسانس و اصیل شمالی در یک زمان در قوری ریخته و با حوصله 15 دقیقه ای در مجاورت غیر مستقیم شعله، نوشیدنی بسیار گوارا را برای نوش جان کردن مهیا نمود.

اینجاست که خانواده های عزیز ایرانی به همراه چای اصیل وارگانیک شمال از فواید شگفت آور سایر افزودنی های با خاصیت مفید وارگانیک نیز بهره مند خواهند شد و دیگر نیازی ندارند که وقت خویش را برای نوشیدن چایی های اسانس دار زیان آور سپری نمایند.

انواع افزودنی و طعم دهنده های گیاهی و دارویی چایی سنتی

نوشیدنی چای از برگ گیاه چای بدست می آید و به جهت فواید فراوانی که دارد جزء گیاهان دارویی به شمار می آید و به همین جهت است که عطر و طعمی مشابه سایر گیاهان دارویی مثل گل گاو زبان و آویشن و … دارد. این عطر و طعم طبیعی ممکن است به مزاج و ذائقه همه خوش نیاید. راهکار این است که از عطردهنده ها و طعم دهنده های طبیعی در طبخ چای مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت نوشیدنی بدست آمده هم خواص چای سنتی ایرانی را دارا می باشد و هم خواص ماده طبیعی افزوده شده به چای مثل زعفران و زنجبیل و دارچین و هل. هر کدام از این افزودنی های طبیعی خاصیت های متفاوت و بسیار مفیدی دارند که در ادامه معرفی می کنیم. چای طبخ شده با این افزودنی های طبیعی، خوش رنگ تر، خوش عطر تر و خوش طعم تر می شود.

چای زعفرانی

هنگام طبخ چای مقداری زعفران را به چای خشک موجود در قوری اضافه نمایید تا با هم به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشند. نشاط آور بودن، خنده آور بودن، ادرار آور بودن، خلط آوری، آرامبخشی، تقویت کننده کبد و اندام های تنفسی، تسکین آسم و سیاه سرفه، ضد سرفه، ضد حساسیت از خاصت های چای زعفرانی است و از کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند.

چای دارچینی

چند عدد چوب دارچین را به همراه چای خشک در قوری قرار دهد و 10 تا 15 دقیقه بر روی سماور قرار دهید تا دم بکشد. مفرح بودن، محرک اعصاب، تقویت معده، کبد، قلب وعروق، کاهش درد کمر و مفاصل، تسریع جریان خون، باز کننده انسداد مجاری، پاک کننده سینه و حنجره، بالا بردن فشار خون، ضد دلهره، از بین برنده بوی بد دهان و ضد دیابت است.

چای زنجبیلی

مقداری زنجبیل را هنگام طبخ چای به چای خشک موجود در قوری اضافه نمایید تا با هم به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشند. تقویت حافظه، تقویت معده، افزایش نیروی قوای کلی بدن، خون ساز، تنظیم ادرار، خلط آور، ملین، درمان اسهال ساده و خونی، مانع بروز سرطان، کاهش چربی خون، بالا بردن فشار خون، ضد درد مفاصل، درمان کمر درد، مسمومیت غذایی، سرفه و مناسب برای انعقاد خون می باشد.

چای و هل

هنگام طبخ چای چند دانه هل را به چای خشک موجود در قوری اضافه نمایید تا با هم به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشند. کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، از بین برنده بوی نامطبوع دهان، تقویت معده و روده ها، اشتها آور بودن، مانع از ترشح زیاد اسید معده، بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته بدن، تب بر قوی، تقویت قلب، کاهش اضطراب و نگرانی و ضد افسردگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =